“Met Winning Proposal halen we maximaal rendement uit onze campagnes.”

Aldus Dennis Schoormans van Ambiance Zonwering.

Meer uniformiteit in uitgebrachte offertes, hogere efficiency voor franchisenemers en meer inzicht in opvolging van leads. Ambiance Zonwering, een franchiseorganisatie met 39 vestigingen verspreid over het land, realiseerde het met Winning Proposal.

 

Voor een nieuwe massamediacampagne ging Ambiance op zoek naar een tool waarmee franchisenemers leads via de website makkelijker op kunnen volgen. Daarnaast wilde de organisatie dat de uitgebrachte prijsindicaties de meerwaarde en het verhaal van Ambiance beter uitdrukten. In Winning Proposal vonden ze een tool die dit mogelijk maakt. Dennis Schoormans, franchisedirecteur van Ambiance, vertelt over zijn ervaring met Winning Proposal.

 

Uniformiteit en inzicht

Dennis: “Twee jaar geleden besloten we om massamedia in te zetten om de naamsbekendheid van Ambiance landelijk te vergroten. De focus lag hierbij op de internetstrategie en het vergroten van het aantal bezoekers en conversies via onze website. In het eerste jaar realiseerden we veel conversies, maar het maken en versturen van prijsindicaties kostte veel tijd voor onze franchisers. Bovendien was er geen uniformiteit in voorstellen en hadden wij als hoofdkantoor geen inzicht in en overzicht over de voorstellen.”

 

Positionering centraal

Voor de campagne van dit jaar besloot Ambiance een samenwerking met Aliens aan te gaan. Aliens ontwikkelde de nieuwe positionering van Ambiance en zorgde in lijn daarmee voor het concept en de uitvoering van een tv-commercial, verbeterde de website en ontwikkelde Winning Proposal.

Dennis: “Eén van de belangrijkste punten voor ons was dat we onze nieuwe positionering konden doortrekken naar de prijsindicatie. Het draait niet enkel om de prijs, maar vooral om het verhaal dat Ambiance wil vertellen. Mensen zien onze spot op tv. Die uitstraling wilden we doorzetten in de prijsindicatie die we vervolgens uitbrengen. Met Winning Proposal kan dit.”

“Dankzij Winning Proposal zijn we in staat om ons verhaal te vertellen in een prijsindicatie. Dat maakt de merkidentiteit van Ambiance sterker”

 

Kwaliteit gewaarborgd

“De grootste voordelen voor ons als hoofdkantoor zijn dat we de kwaliteit van elke uitgebrachte prijsindicatie kunnen waarborgen en dat onze franchisenemers veel efficiënter en daardoor sneller werken. Conversies op de website worden daarom beter opgevolgd. Met Winning Proposal zijn we bovendien verzekerd van uniformiteit en een eenduidige, hoogwaardige uitstraling in de offertes die elke franchiser uitbrengt.”

 

Inzicht in salestraject

Eén van de andere obstakels waar Ambiance tegenaan liep, was het gebrek aan inzicht in de opvolging van leads. Winning Proposal lost dit op. Dennis: “Het dashboard in Winning Proposal biedt ons inzicht in de opvolging, reactiesnelheid en status van de gekwalificeerde leads. Doordat het salestraject beter in kaart gebracht is, halen we maximaal rendement uit de campagnes die we voeren.”

 

Hogere efficiency

“Ook onze franchisers zijn enthousiast over Winning Proposal. Ze vinden het een fantastische tool en gebruiken hem graag. We zien het gebruik ervan steeds verder stijgen naarmate we de tool langer gebruiken. Bovendien zijn ze veel minder tijd kwijt aan het maken en verzenden van een offerte. Dat gebeurt grotendeels geautomatiseerd, waardoor offertes binnen een paar minuten klaar zijn. Dit draagt bij aan een hogere efficiency.”

 

“Onze franchisers maken binnen een paar minuten een offerte op maat met de Winning Proposal-tool.”

 

Gebruik verder uitbouwen

“Momenteel gebruiken we Winning Proposal om een eerste prijsindicatie te geven aan consumenten. In de toekomst willen we dit verder doortrekken naar het uitbrengen van heel specifieke offertes aan mensen die al ver in het aankoopproces zitten. Bovendien is het plan om een koppeling te realiseren met een CRM-systeem, zodat we een database opbouwen met waardevolle klantdata die we kunnen inzetten voor marketing automation.”

 

Maximaal rendement

“Ik raad Winning Proposal zeker aan aan andere franchiseorganisaties. Vooral het feit dat het inzicht biedt in wat franchisers doen met gekwalificeerde leads en conversies is voor ons een grote meerwaarde. Winning Proposal maakt het eveneens mogelijk om hier beter op te sturen. Ik denk dat elke organisatie hier baat bij heeft als het gaat om het behalen van maximaal rendement uit de leads die je binnenkrijgt. Ook als je wil bouwen aan je merkidentiteit als organisatie, is de Winning Proposal een perfect middel. Bijkomend pluspunt voor ons is dat we dit jaar het aantal conversies met 60% zagen stijgen ten opzichte van vorig jaar dankzij de aanpak van Aliens.”

Bekijk hier meer over de positionering en communicatiemiddelen die Aliens ontwikkelde voor Ambiance Zonwering

Meer weten? Ga naar winningproposal.nl.